2016 m. spalio 14 d., penktadienis

Čachochbili Kazane




   Tęsiu pamėgtų receptų sąrašą. Tai patiekalas iš Gruzijos. Neteko man originalo ragauti, bet tai kas gavosi likau sužavėtas. Lietuvoje kiek yra šeimininkių, tiek bus ir cepelinų receptų atmainų. Kiekviena gi daro kažką kitaip. Ir, žinoma, tik jos receptas yra tas pats tikriausias. Taip ir su šiuo gruzinišku patiekalu. Jo receptų internete – devynios galybės. Pasakysiu, kad skaičiau daug jų, ir padariau kiek savaip. Trumpiau – pagamintas patiekalas „neišgyveno“ nei trijų valandų. O tikėjausi, kad ir rytdienai liks.... Nors ir gaminau „dvigubą porciją“, mano šeimyna sukirto jį vos ne vienu prisėdimu. Va taip...

Tiesa, noriu pažymėti, kad patiekalo gaminime nenaudojami jokie papildomi riebalai ar papildomas skystis. Buvau maloniai nustebęs, kad niekas niekur neprisvilo. O tai sužinojusios mano moteriškės, kirto išsijuosusios – riebalų tai nėra..... Taigi pats receptas:

Ingredientai:
-          Višta – apie 1 kg. Visur rašo, kad reikalinga kaimiška ir dar kad riebesnė būtu. Na iš kur aš ją gausiu? Nusipirkau parduotuvėje vištos šlaunelių. Buvo „pats tas“;
-          Svogūnai – 70% nuo vištienos masės. Mūsų atveju – 700g.;
-          Pomidorai – 2vnt. (vidutinio dydžio);
-          Indelis konservuotų pomidorų be odelės – 400g;
-          Bulgariški pipirai – 1vnt.;
-          Aštrusis Čili pipiras – 1vnt.;
-          Adžika – 1a.š.;
-          Česnakas – 2 skiltelės;
-          Zyra (Kuminas) – ½ a.š.;
-          Kalendra - ½ a.š.;
-          Chmeli – suneli prieskoniai – ½ a.š.;
-          Vorčesterio padažas;
-          Pomidorų padažas – 1v.š.;
-          Ir žalumynai (petražolės, kalendra, bazilikas ir t.t. )

Pradžioje noriu pasakyti, kad nurodytus prieskonius pirkau DELONA parduotuvėje (www.delona.lt ).  Prieskonius jie net siunčia paštu. Taigi šiuo klausimu problemų būti neturėtu.




Gamyba:

-          Supjaustome vištieną. Pavyzdžiui, aš šlauneles pjoviau pusiau. Ir sudedame į įkaitintą kazaną. Kazanas sausas. Tai yra nepilame jokio aliejaus ar riebalų.


Mano nuostabai, niekas neprisvilo. Tiesiog pavartome „nuo šono ant šono“ mėsos gabalus. Negana to, atsiradusį skystimą nupilame į keptuvę, kurioje kepami svogūnai. Į keptuvę irgi nepilame jokio aliejaus – užtenka to, kas nupilama nuo mėsos, o ir patys svogūnai kepdami išskiria daug skysčio.



Kai svogūnai apkepa, sudedame Čili pipirus. Mano foto jų yra 2 vienetai, nes gaminu dvigubą porciją.
Štai čia aš supratau, kad į keptuvę man viskas netilps, todėl tolimesnė padažo gamyba keliauja į puodą. Sudedu pomidorus (tiek marinuotus, tiek pjaustytus), bulgariškus pipirus, prieskonius (zyrą, chmeli – suneli, maltą kalendrą), adžiką ir pomidorų padažą. Viską užviriname ir troškiname ant nedidelės ugnies apie 15 minučių.


Kol puode vyksta troškinimas, nepamirštam prižiūrėti kazano su mėsos gabaliukais. Panašiai po 15 minučių kepimo, mėsa apsikepa ir kiek apskrunda.


Man mėsa pasigamino greičiau nei padažas. Tad teko kelioms minutėms sumažinti kazano kaitrą iki minimumo. Štai čia aš pajaučiau skirtumą tarp dujinio ir malkinio kazano kaitros valdymo... Čia tik pasukai dujų sklendę ir viskas....
Kai padažo gamyba eina į pabaigą, jį ragaujam. Jei ko tai trūksta – pridedam. Mano atveju trūko tik žiupsnelio druskos.
Kai baigiasi padažo troškinimas, sukrauname jį į kazaną, kur jau guli užsilaukusi vištiena. Tada sudedame smulkiai pjaustytą česnaką, pjaustytus žalumynus. Viską sumaišome ir troškiname ant silpnos ugnies dar apie 10-15 minučių.


Baigiantis troškinti – ragaujame. Man trūko šiek tiek rūgštumo. Aš įpyliau kokį valgomą šaukštą Vorčesterio padažo. Gavosi puikus skonis.
Užsuku dujų balioną ir palieku dar kokioms 10 minučių uždengtą kazaną. Tegul patiekalas dar kiek pasitroškina... O ir stalą tuo metu galima paserviruoti. Kol vyko paskutinis gamybos etapas, išviriau ryžių. Jie puikiai derėjo su šiuo patiekalu.
Ragaujant, patiekalas gavosi kiek aštrokas. Galvojau, kitą kartą pipirų dėsiu mažiau. Tačiau, jį valgant su ryžiais, gavosi taip kiek ir reikia.
Ir pabaigai. Patiekalas gruziniškas, tai taurė raudono gruziniško vyno buvo tiesiog dvasinė palaima.

Visiems Skanaus.

Rolandas, LY5RJ

(Jaugaro)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą